Семенюк Ольга Григорівна
Адвокат.
Спеціалізація: сімейне право, спадкове, правова допомога при ДТП, медичне право.
Зняття арешту з нерухомого майна
22.01.2024
рубрика: Успішні кейси
переглядів: 128
За січень ми встигли виграти дві справи щодо зняття арешту з нерухомого майна. Ділимося нашим досвідом.
Перша клієнтка звернулась до нас із питанням щодо зняття арешту, накладеного державним виконавцем на 1/3 нерухомого майна, яке вони разом з чоловіком успадкували після смерті їхнього сина.
Клієнтка з чоловіком мали намір звернутися до нотаріуса для отримання спадщини, а також здійснити реєстрацію права власності на житло. Однак на 1/3 частини квартири, якою володіє їх померлий син, державним виконавцем в межах виконавчого провадження накладено арешт, що унеможливлює оформлення права власності на спадкове майно.
Що ж робити у такій ситуації?
Спочатку необхідно отримати витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно із зазначенням номеру обтяження, накладеного на відповідне майно. Звідти ви можете дізнатись хто саме зареєстрував це обтяження. Отримати витяг можна на сайті Міністерства юстиції України за допомогою електронного цифрового підпису, сплативши адміністративний збір.
Наступним кроком буде звернення до реєстратора, який наклав обтяження, з проханням надати інформацію щодо необхідного обтяження та зняття арешту з відповідного майна. У заяві необхідно викласти обставини, які обґрунтовують ваше прохання.
В нашому випадку обтяження на 1/3 нерухомого майна було накладене державним виконавцем.
Скоріш за все, державний або приватний виконавець відмовить у наданні інформації, зазначивши у своїй відповіді, що ви не є стороною виконавчого провадження.
Інколи вам можуть надати відповідь, що для зняття обтяження, накладеного державним або приватним виконавцем, вам буде достатньо сплатити грошові кошти за боржника у рахунок погашення боргу, витрати виконавчого провадження та виконавчий збір. Після цього виконавче провадження буде закінчено за повним фактичним виконанням і всі арешти, накладені в межах даного виконавчого провадження, зняті. Або порекомендують звернутися до суду.
Але існують випадки, коли матеріали виконавчого провадження на час звернення особи були вже знищені відповідно до п. 9.9 Наказу Міністерства юстиції України № 2274/5 від 25.12.2008 року, «Про затвердження Порядку роботи з документами в органах державної виконавчої служби», яким передбачено, що строк зберігання завершених виконавчих проваджень, переданих на зберігання, становить 3 (три) роки, крім виконавчих проваджень, завершених за постановами про накладення адміністративного стягнення, строк зберігання яких становить 1 (один) рік.
Саме з такою ситуацією стикнулась і наша клієнтка.
Після отримання відмови у наданні інформації ми звернулись до суду з відповідною позовною заявою про зняття арешту з 1/3 частини квартири та клопотанням про витребування у виконавчої служби інформації по зареєстрованому обтяженню. Було відкрито судове провадження, в межах якого суддя дослідив докази, надані обома сторонами провадження, і виніс рішення на користь нашої клієнтки, повністю задовільнивши позовні вимоги Позивачки про зняття арешту з 1/3 нерухомого майна. Ви можете детальніше ознайомитись з рішенням Придніпровського районного суду м. Черкаси від 19.12.2023 року по справі № 711/4206/23 на сайті Судової влади України.
Друга клієнтка звернулась до нас з аналогічною ситуацією.
Клієнтка мала намір звернутися до нотаріуса для отримання спадщини, а також здійснити реєстрацію права власності на житло. Однак на 1/3 частини квартири, якою володіє її померлий син, державним виконавцем в межах виконавчого провадження накладено арешт, що унеможливлює оформлення права власності на спадкове майно.
Ми декілька разів звертались до державної виконавчої служби із заявою про надання інформації щодо обтяження та зняття арешту із 1/3 частини квартири, але щоразу отримували відмову у наданні інформації.
Тож, і в цьому випадку нами була підготовлена та подана до суду позовна заява про зняття арешту з 1/3 частини квартири, а також клопотання про витребування у державної виконавчої служби інформації про обтяження.
Перша клієнтка звернулась до нас із питанням щодо зняття арешту, накладеного державним виконавцем на 1/3 нерухомого майна, яке вони разом з чоловіком успадкували після смерті їхнього сина.
Клієнтка з чоловіком мали намір звернутися до нотаріуса для отримання спадщини, а також здійснити реєстрацію права власності на житло. Однак на 1/3 частини квартири, якою володіє їх померлий син, державним виконавцем в межах виконавчого провадження накладено арешт, що унеможливлює оформлення права власності на спадкове майно.
Що ж робити у такій ситуації?
Спочатку необхідно отримати витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно із зазначенням номеру обтяження, накладеного на відповідне майно. Звідти ви можете дізнатись хто саме зареєстрував це обтяження. Отримати витяг можна на сайті Міністерства юстиції України за допомогою електронного цифрового підпису, сплативши адміністративний збір.
Наступним кроком буде звернення до реєстратора, який наклав обтяження, з проханням надати інформацію щодо необхідного обтяження та зняття арешту з відповідного майна. У заяві необхідно викласти обставини, які обґрунтовують ваше прохання.
В нашому випадку обтяження на 1/3 нерухомого майна було накладене державним виконавцем.
Скоріш за все, державний або приватний виконавець відмовить у наданні інформації, зазначивши у своїй відповіді, що ви не є стороною виконавчого провадження.
Інколи вам можуть надати відповідь, що для зняття обтяження, накладеного державним або приватним виконавцем, вам буде достатньо сплатити грошові кошти за боржника у рахунок погашення боргу, витрати виконавчого провадження та виконавчий збір. Після цього виконавче провадження буде закінчено за повним фактичним виконанням і всі арешти, накладені в межах даного виконавчого провадження, зняті. Або порекомендують звернутися до суду.
Але існують випадки, коли матеріали виконавчого провадження на час звернення особи були вже знищені відповідно до п. 9.9 Наказу Міністерства юстиції України № 2274/5 від 25.12.2008 року, «Про затвердження Порядку роботи з документами в органах державної виконавчої служби», яким передбачено, що строк зберігання завершених виконавчих проваджень, переданих на зберігання, становить 3 (три) роки, крім виконавчих проваджень, завершених за постановами про накладення адміністративного стягнення, строк зберігання яких становить 1 (один) рік.
Саме з такою ситуацією стикнулась і наша клієнтка.
Після отримання відмови у наданні інформації ми звернулись до суду з відповідною позовною заявою про зняття арешту з 1/3 частини квартири та клопотанням про витребування у виконавчої служби інформації по зареєстрованому обтяженню. Було відкрито судове провадження, в межах якого суддя дослідив докази, надані обома сторонами провадження, і виніс рішення на користь нашої клієнтки, повністю задовільнивши позовні вимоги Позивачки про зняття арешту з 1/3 нерухомого майна. Ви можете детальніше ознайомитись з рішенням Придніпровського районного суду м. Черкаси від 19.12.2023 року по справі № 711/4206/23 на сайті Судової влади України.
Друга клієнтка звернулась до нас з аналогічною ситуацією.
Клієнтка мала намір звернутися до нотаріуса для отримання спадщини, а також здійснити реєстрацію права власності на житло. Однак на 1/3 частини квартири, якою володіє її померлий син, державним виконавцем в межах виконавчого провадження накладено арешт, що унеможливлює оформлення права власності на спадкове майно.
Ми декілька разів звертались до державної виконавчої служби із заявою про надання інформації щодо обтяження та зняття арешту із 1/3 частини квартири, але щоразу отримували відмову у наданні інформації.
Тож, і в цьому випадку нами була підготовлена та подана до суду позовна заява про зняття арешту з 1/3 частини квартири, а також клопотання про витребування у державної виконавчої служби інформації про обтяження.